onsdag 12 augusti 2009

Creepy neighbours..




Jag har just flyttat till Milano, till en mysig liten lägenhet på en innergård, där husen har två våningar, jag är tyvärr en av de stackare som hamnat på markplan.

Stackare därför att jag insåg inte att detta skulle bli ett problem men kombinationen med översociala italienska grannar som tycks ligga i bakhåll och lurpassa så fort jag sätter foten utanför dörren gör mitt liv surt just nu.

De ringer på dörren, knackar på rutan och ställer sig och försöker kika genom fönstret om man är där eller inte på alla möjliga och omöjliga tider. Klockan halv 8 på morgonen när jag sover, mitt i middagen, när jag står i duschen, klockan halv 1 på natten när jag definitivt inte förväntar mig det och skrämmer kort sagt slag på mig varenda gång, jag kommer sluta som en paranoid eremit om detta fortsätter. Privacy någon ? Nähäpp tänkte väl det.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggintresserade