onsdag 12 maj 2010

Teach people how to treat you...

Är stolt över mig själv.
Inatt har jag gjort något som kan verka litet,
men som krävde en hel del från min sida.
Att sätta min egen stolthet och mitt eget värde framför ett lättköpt, billigt ligg med killen som tyvärr har mitt hjärta.
Man ska inte acceptera att bli behandlad på något annat sätt än fantastiskt bra,
och det blev jag inte, det har jag övht inte blivit det sista.
Dryghet och nonchalans är det jag oftast blivit bemött med,och jag kan egentligen inte klaga för jag har själv "valt" beteendet genom att helt enkelt acceptera det. Gång på gång.
Jag har svalt känslan av förnedring för att bara försöka få vara med dig en stund, en natt, eller 5 minuter. Jag har gladeligen "sålt ut mig själv" billigt för det, men inte mer, det räcker så.
Trots att jag är så kär att jag inte ens ser någon annan än honom, så spelar det ingen roll för jag förtjänar att bli behandlad med respekt, av någon som ser mig, som vill prata med mig, vara med mig. Inte avfärdar mig för att sedan höra av sig när det är stängningsdags och man inte fått tag i något bättre ragg.
Jag förtjänar SÅ jäkla mycket bättre !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggintresserade