lördag 12 december 2009

Får man pengarna tillbaka annars ?



Den här boken tänker jag nog ge mig själv i julklapp.
Nej, jag är inte desperat.
Nej, jag har koll nog för att veta hur jag skulle göra för att få det om jag ville.
Glöm titeln på boken, den är egentligen helt ointressant i det här fallet.
Boken, som de andra tidigare 2 böckerna av Henrik Fexeus, "Konsten att läsa tankar" och "När du gör som jag vill", handlar om mänskligt beteende, och rätt använda kan de ses som manualer för att med mer eller mindre diskreta metoder påverka eller styra sin omgivning dit man vill ha den. Sagt rakt upp och ned på det viset låter det fult, men vem kan förneka att det är ett oerhört tungt maktverktyg att ha i sin hand, om man lär sig behärska tekniken det vill säga.
Jag älskar den här typen av böcker och läser allt jag kommer över i ämnet.
Dessvärre så är det lättare sagt än gjort att samspela med sin omgivning och samtidigt försöka hålla reda på t ex vad det nu betyder om personen jag pratar med tittar upp till höger eller ner till vänster under vårt samtal, eller att jag bör få honom eller henne att berätta något personligt om sig själv för att på så sätt skapa ett band mellan oss. Inte det lättaste.
Det här blir ju ännu svårare om man rör sig inom området för den tredje boken,dvs att flirta, något som känns betydligt krångligare än ett vanligt samtal, och att då samtidigt hålla Henriks alla små lurigheter i huvudet kan nog betraktas som överkurs, men om inte annat är det säkerligen underhållande läsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggintresserade