fredag 11 december 2009

Tatuering


Jaha snart ska även jag sälla mig till den skara som frivilligt går och betalar för att en främling ska hacka in färg i huden på mig med ett tortyrredskap..
Efter sisådär 3-4 års funderande på först överhuvudtaget om, och även senare motiv, har jag tillslut bestämt mig.
Jag ska tatuera mig !
Det blir en liten text, egentligen några rader från en låt som jag verkligen älskar, men först och främst för att betydelsen är en viktig påminnelse till mig själv.

"My skin is a map of where my heart has been"

För min del betyder det även att uppskatta mina fel och skavanker, och senare i livet rynkor och annat därför att de är en del av mitt liv och de upplevelser som format mig som person. Det är en viktig påminnelse för mig som är extremt nojjig och osäker när det gäller mitt yttre.
Nu ska jag bara hitta en bra tatuerare också !
(Nej det är inte jag på bilden ! :-P )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggintresserade