onsdag 6 januari 2010

THIS TOO SHALL PASS

De senaste dagarna har varit en känslomässig berg och dal-bana.
Jublande glad ena dagen och jätteledsen nästa. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen jag satt mig i, eller befinner mig i kanske jag ska säga, och det gör mig frustrerad och känslomässigt instabil.
När det är känslor inblandade så blir det ju tyvärr så att man svänger extremt fort i humör och det krävs så lite för att röra upp en känslostorm.
Ett ord, en blick, eller uteblivandet av detsamma kan vända upp och ned på allt.

Det känns också som jag får äta upp mina egna ord, saker jag tidigare sagt av "försiktighets" skäl, för att tona ned allt och inte verka för angelägen används emot mig. Med all rätt får jag ju erkänna, jag borde varit tydligare, ärligare.
"Vi ses när vi ses, vi tar det som det kommer" sa jag, och ville nog själv tro på det jag sa. Tvingades dock inse hur fel det var för jag kan inte ta så lättvindigt på det. Antingen så bryr jag mig inte alls, eller så gör jag det för mycket.
Det tycks inte finnas några mellanlägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggintresserade