måndag 18 oktober 2010

All we need is just a little patience

Pratade för en gångs skull med min kollega på facebook igår.
Han skrev och frågade om jag hade trevligt i lördags (dvs natten vi jobbade ihop).

Han tyckte att tiden hade flugit och att klockan plötsligt var 12, efter 2 minuter, och inte två timmar. Sen tackade han mig för mycket trevligt sällskap.

Efter att ha känt honom nu i ca 3 månader så har jag insett att han är en väldigt försiktig person när det gäller känsloyttringar av något slag.
Så att han rakt ut tackade mig för sällskapet och sa att tiden flög, är mycket för att vara honom, och det gjorde mig väldigt glad.

Jag börjar också förstå att han är lika försiktig med fysisk kontakt, något jag började inse på caféet förra lördagen.
Han satt på ena sidan av bordet, och jag på andra, och när han skulle visa mig den roliga videon på sin iphone så gav han mig den ena hörluren.
Gjorde en rörelse som för att ta den andra, böjde sig fram men insåg att om de skulle räcka så var vi tvungna att vara väldigt nära varandra.
Jag kunde riktigt se att hur nervös han blev och han drog tillbaka handen.
När jag gav luren till honom och böjde mig fram så att det skulle räcka till honom också log han och böjde sig fram han med. Men han är försiktig !

Samma sak hände i lördags när han stod och pratade med mig vid kassan. Han stod och frös eftersom min kassa bara står några meter innanför den vidöppna ytterdörren, och det var iskallt ute.
Jag har ju en värmefläkt där jag sitter, så jag visade honom och sa;
" -Det är varmt här om du fryser."
Han sträckte händerna mot den, men samma sak hände igen.
Plötsligt skulle han vara tvungen att stå 2 cm ifrån mig, med händerna 2 cm ovanför mina lår och där var samma nervösa min igen. Jag vred fläkten mot honom så han inte behövde stå riktigt lika nära,och han log och verkade betydligt bekvämare.

Jag tycker hans blyghet och försiktighet är bedårande, särskilt när man är så van vid killar som är så brutalt rakt på sak.

Det här kommer ta tid, det känns som man har med en blyg liten jungfru att göra och inte en kille på 26 år. Men det får ta den tid det tar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggintresserade