lördag 9 oktober 2010

För bra för att vara sant

Vissa dagar har man sån tur att man snudd på blir misstänksam,
men jag klagar inte, det är bara att tacka och ta emot !

Det började med ett sms från min favoritkollega där han undrade om vi skulle ta en fika innan jobbet, jag behöver väl knappast säga att jag var allt annat än svårövertalad.
Det var lika underbart härligt att träffa honom som vanligt, en massa skratt, fniss och samtal om allt man kan tänka sig.

Vi har ju precis lika knäpp humor och han visade mig utan förvarning ett clip på sin iphone, gav mig lurarna, log sitt ursöta leende och sa: "Fråga inte, lyssna bara"

Jag skrattade så jag grät, bordsgrannarna stirrade storögt på mig och undrade nog om jag verkligen var vid mina sinnens fulla bruk.

Här är videon i fråga, kommentarer är överflödiga:



Sena som vanligt gick vi sedan till jobbet ihop.
Jag älskar att komma dit tillsammans och se folks menande blickar och höra deras skämtsamma kommentarer.

När min kväll knappast kunde bli bättre så tycktes vaktchefen plötsligt ha glömt bort att jag och favoriten inte skulle jobba ihop och satte honom som vakt vid min kassa.

Det var SÅ längesen vi jobbade ihop, jag hade glömt bort hur roligt vi har.
Vi skojade om gästerna, om saker som hände, dumheter som folk sa osv.
Det räckte med en blick och så började vi båda skratta, eller en gest för att den andre skulle förstå.

Jag kunde inte sluta le, "satt och fullkomligt strålade" enligt en manlig gäst.
Väldigt många killar kom med komplimanger och sliskiga raggningsrepliker och min darling härmade dem så fort de var utom hörhåll, till min stora förtjusning.

Jag kan knappt vara i närheten av honom när han är så skämtsam för det går inte att koncentrera sig, jag kunde verkligen inte sluta skratta åt honom.

En kille kom fram till honom, nickade åt den fnissande mig och sa;
"Du har det VÄLDIGT bra du." Favvon log stort och svarade : "Ja jag klagar inte"

Nu gäller det bara att få saker och ting till en ännu intressantare (och gärna horisontell..) nivå :-P.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggintresserade