onsdag 12 augusti 2009

Vägskäl



Alltför ofta på sistone funderar jag över mina val i livet och försöker föreställa mig hur en eller flera alternativa framtider skulle se ut, väger de mot varandra och försöker komma underfund med vad jag egentligen vill. Jag känner mig själv och jag ändrar åsikt snabbt tyvärr, jag är även alltför bra på att inbilla mig att jag vill något för att kort därefter sedan inse att så ej var fallet.
Därför tänker jag över större beslut noga och länge innan jag väl agerar och väger för och nackdelar mot varandra
En del större beslut man tar som involverar andra människor går ju tyvärr bara att göra en gång, är det gjort så är det gjort. Säger man för mycket går det aldrig att vrida klockan tillbaka för minnet av orden finns kvar även om man sedan säger att man ångrat sig, att man inte menade det man sa.
Det känns som om jag står vid ett vägskäl i mitt liv just nu, där jag antingen satsar fullt ut på den väg jag valt eller vänder om fullständigt för att aldrig mer se tillbaka.
Svårt, så svårt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggintresserade