lördag 15 maj 2010

Chill woman !



Det här är sjukt. Måste skriva av mig.
Sitter på jobbet och får sms av en gammal ..ja, dejt skulle vi väl kunna kalla honom.
Killen som inlägget "A very special someone" handlar om.
Han skriver iallafall att han och några vänner tänker titta förbi klubben jag jobbar på ikväll och undrar om jag skulle kunna sätta upp honom på gästlistan.
Sagt och gjort, några timmar senare dyker han upp, kramar mig läänge och pussar lite väl mycket på mig men det hör egentligen inte hit, oskyldigt i varje fall.
Vi står och pratar en stund, om jobb, plugg och fiske (!) som är, tro det eller ej,
ett gemensamt intresse vi har. Efter ca 10 minuter gör vi sällskap upp till dansgolvet för jag skulle ta 5 minuters rast, innan vi skiljs åt kramar han mig igen och säger att det är underbart att ses, det var alldeles för länge sen sist.
Någon timme senare kommer han ner och pratar med mig igen. Jag har inte så mycket att göra just då så vi står och pratar i kanske en kvart.
Alkohol har ju en tendens att få folk att göra lite mer än de kanske borde och det är förmodligen inte det smartaste han gör när han böjer sig fram och långsamt stryker bort en hårslinga från mitt ansikte, tittar mig djupt i ögonen och smeker mig över kinden. Jag vet inte om någon ser detta men plötsligt ropar någon hans namn och han vänder sig om. Där står hans flickvän och fullkomligt frustar av ilska om ni kan föreställa er synen.
Hon sliter tag i den stackars killen och skäller ut honom efter noter.
Därefter stampar hon fram till mig, räcker fram handen som för att hälsa,
och fräser; "Hej, Malin ! Det är INTE trevligt att träffas!" Samtidigt som hon gör ett tappert försök att klämma sönder min hand och mörda mig med blicken.
Jag blir så paff, men samtidigt på ett konstigt sätt extremt smikrad att hon ser mig som ett sånt hot, att jag knappt vet vad jag ska säga utan reagerar instintivt och antagligen för henne extremt provocativt, genom att sätta på ett överlägset leende och "proffstrevligt" hälsa tillbaka. Hon stövlar tillbaks till sin stackars pojkvän som ser ut att vilja sjunka genom jorden av skam och rusar därefter ut. Han lommar efter som en misshandlad hundvalp.
Är inte kärleken underbar ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggintresserade