tisdag 19 januari 2010

Borde ha lyssnat..

Jag önskar att jag hade lyssnat när du sa att vi kanske inte borde ses ändå.
Åtskilliga gånger påpekade du att vi kanske inte borde träffas, först för att jag skulle flytta, sedan för att det kanske skulle bli för jobbigt, för dig, för mig,
hela situationen, eller jag vet inte vad, jag förstod aldrig riktigt varför.
Sedan för att det var din tur att flytta.
Men jag brydde mig inte, jag insisterade, vem bryr sig om det blir jobbigt tänkte jag och kastade mig in i det som kändes rätt, det som jag ville mer än något annat.
Men nu sitter jag här, och undrar om jag inte borde lyssnat på dina varningar.
Vi borde kanske aldrig ha setts om det var så här det skulle sluta.
För det ÄR jobbigt, väldigt jobbigt, och distraherande, frusterande, tungt, energikrävande och så just det jag inte behöver just nu.
Det jobbigaste av allt är dock att jag fortfarande inte vet, inte förstår vad som hände eller hur det hade varit om du inte var där och jag här.
Hade det gjort någon skillnad ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggintresserade