söndag 10 januari 2010

Dilemma

De senaste dagarna har jag inte lagt upp något,
det beror inte på att jag inte haft något att skriva,
utan snarare just precis tvärtom.
Jag har så mycket att skriva att jag inte vet vart jag ska börja
eller vad som kan sägas och vad som bör hållas inne för tillfället.
Jag har säkert skrivit 10 inlägg.
Funderat, tänkt, skrivit, skrivit om och lagt upp dem här.
Ångrat mig och tagit bort dem igen.
En efter en, samma sak.
Allt kretsar egentligen kring samma sak
men jag vet inte hur mycket jag vågar säga.
Återigen, censur.
Men just nu känns det som jag måste vakta min tunga,
är så nära att lämna ut alldeles för mycket,
bubblar över snart känns det som.
Men om jag bör eller vågar sätta det här svart på vitt,
det är frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggintresserade